CV-PRO-MC

Commerciële Vaardigheden voor Professionals (Masterclass)

Veel professionals, consultants ofwel ‘niet-sales’ hebben een bepaalde aversie tegen verkopen en verkopers. Zij hebben vaak een compleet verkeerd beeld bij deze vaardigheid, hetgeen in de training ook bewezen wordt. Maar hoe geweldig zou het zijn als zij beseffen dat de klant of prospect juist van hén koopt. Kwestie van durven te netwerken, te socializen, het hanteren van een vragentechniek en vooral te luisteren om vervolgens je hulp aan te bieden. Nee, je hoeft niet te verkopen, je mág niet verkopen.
Veel professionals/consultants komen na deze training óók commercieel in beweging en dat … ‘Offers Business’, inderdaad.

Duur
4 dagdelen (overdag of in de avond) van wekelijks 3 uur, doorlooptijd 4 weken.

Doelgroep
‘Niet-sales’. Deze training is toegespitst op personen in de dienstverleningssector, die geen primaire commerciële functie uitoefenen (consultants, product-, service- en testmanagers, projectleiders en -managers, bidmanagers, accountants, fiscalisten en niet te vergeten de bedrijfsgoeroes.  Zij hebben vaak vanuit hun rol belangrijke klantcontacten, echter beschikken over onvoldoende commerciële kennis en vaardigheden om de klant tegemoet te treden.

Doelstelling
Na afloop van de training is de deelnemer (beter) in staat om:
– te netwerken;
– klantafspraken te genereren voor de organisatie vanuit eigen netwerk en/of
vanuit huidige of vorige opdrachtomgeving;
– zichzelf in te leven in – en te luisteren naar de klant;
– te socializen, zich informeel op te stellen;
– bedrijfs-, dienst- en expertise proposities uit te dragen;
– de juiste vraagtechniek te hanteren;
– commerciële basisvaardigheden in een klantgesprek toe te passen.
Ondanks de vaak ietwat minder extroverte opstelling van de professional geeft de training de deelnemer handvatten om de klant met meer zelfvertrouwen commercieel tegemoet te treden en …. te scoren!

Werkwijze
“Positief Afwijkend” (Voor uitleg zie Youtube-clip).
Onder het motto “Niet verkopen verkoopt het beste” en “Blijf vooral jezelf” wordt de deelnemer het ‘MENU’ van een klantgesprek stapsgewijs gepresenteerd en wordt deze geoefend op basis van commerciële basisvaardigheden in rollenspellen. Elke deelnemer wordt in elk rollenspel betrokken. Natuurlijk wordt aandacht besteed aan het ontwikkelen van enige propositiekennis, het belang van netwerken en het maken van een klantafspraak.

Groepsgrootte
Minimaal 6, maximaal 12 deelnemers

Cursusmateriaal
– “Positief Afwijkend een Topprofessional” (e-Book, 122 pag.)PDF-eBook-PAeT
– Referencewaaier (geplastificeerd, samenvatting theorie)
– Cursusmapje

Prijs
Uitsluitend beschikbaar als bedrijfstraining:
€ 4.400,00 “All-in”, excl. BTW
Interesse? Neem contact op.

Print Friendly, PDF & Email